E-ticarette Abonelik Sistemi Nedir? Nasıl Kullanılır?
Size nasıl yardımcı olabiliriz?
Ana Sayfa > E-Ticaret Blog > E-ticarette Abonelik Sistemi Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticarette Abonelik Sistemi Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticarette Abonelik Sistemi Nedir? Nasıl Kullanılır?

İçindekiler

 

E-ticarette Abonelik Sistemi Nedir? Nasıl Kullanılır?

E-ticarette kullanılabilecek en etkili satış artırma yöntemleri arasında yer alan e-ticaret abonelik sistemi, e-ticaret platformunuzun satış potansiyelini yükseltmenize ve rakiplerinizin önüne geçmenize yardımcı olur. Ücretsiz kargo, özel indirimler, abonelere özel hediyeler ve benzeri avantajlarla müşterileri markanıza bağlamanızı sağlayan abonelik sistemi, abonelerinizin herhangi bir ihtiyaçlarında öncelikli olarak platformunuzu seçmesini kolaylaştırır. Sitenizden alışveriş yapmayı müşteriler için bir alışkanlık noktasına taşıyan e-ticaret abone sistemi; ürün aboneliği, hizmet aboneliği gibi farklı yöntemlerle uygulanır. Siz de mevcut müşterilerinize daha fazla satış yapmak, yeni müşteriler kazanmak ve e-ticaret sitenizde süreklilik sağlamak isterseniz, e-ticaret abonelik sistemini tercih edebilirsiniz. Sistem hakkında merak ettiğiniz tüm detayları ise bu yazının devamında bulabilirsiniz.

E-Ticarette Abonelik Sistemi Nedir?

Abonelik sistemi, müşterilerin e-ticaret sitesine abone olması ve bu abonelik karşılığında çeşitli avantajlar elde etmesi prensibiyle uygulanan bir satış yöntemidir. E-ticaret platformundaki tüm ürünler ya da belirli ürün grupları için uygulanabilen abonelik sistemi, esasında müşteriler ve satıcılar arasındaki bir kazan - kazan anlaşmasıdır. Sistemden faydalanmak isteyen müşteriler, e-ticaret sitesine abone olur ve üyelik kapsamında bulunan ürünleri buradan satın alır. Müşterilerine abonelik imkânı sunan firmalar ise kendilerinden düzenli alışveriş yapan abonelerini çeşitli avantajlarla ödüllendirir. Bu sayede müşteriler cazip indirimlerden, kuponlardan, hediyelerden ya da benzeri avantajlardan yararlanırken e-ticaret siteleri de sürdürülebilir kazanç elde eder.

E-Ticarette Abonelik Sistemi Yöntemleri Nelerdir?

E-ticarette abonelik sistemi, ürün ve hizmet aboneliği olarak iki ana grupta uygulanır.

Ürün aboneliği, e-ticaret sitelerinde bulunan belirli ürün gruplarını düzenli olarak satın alan müşterilere çeşitli avantajlar sağlar. Örneğin e-ticaret sitenizde her türden ürün satıyorsanız, yalnızca yapı malzemelerine, teknoloji ürünlerine ya da kıyafet ve aksesuar seçeneklerine yönelik abonelik uygulaması yapabilirsiniz. Farklı markaların ürünlerini bir arada satıyorsanız, yapacağınız anlaşmalara göre yalnızca belirli markaların ürünlerinde de abonelik sistemi oluşturabilirsiniz. Böylece belirli ürün gruplarını daha yüksek oranlarda satabilir ve düzenli gelir akışı elde edebilirsiniz. Müşterileriniz de düzenli olarak yaptıkları alışverişlerde öncelikli olarak sizi tercih ederek abonelere özel olarak sunacağınız avantajlardan yararlanabilir.

Hizmet aboneliği ise e-ticaret siteniz üzerinden sunduğunuz hizmetler için uygulanır. Hizmet aboneliği, hemen her e-ticaret sitesinde uygulanabilmesi sebebiyle son derece etkili bir yöntemdir. İnternet sitelerine hosting sağlayan firmalardan grafik tasarım yapan şirketlere, tamir hizmeti sunan işletmelerden catering alanında çalışan girişimcilere kadar herkes, hizmet aboneliği sistemi uygulayabilir. Bu sistemde müşteriler belirleyeceğiniz paketlere üye olur ve sizden düzenli periyotlarla hizmet alır. Hizmet alanında abonelik yöntemi uygulayan firmalar, genellikle abonelere özel indirimler uygulayarak müşteri çeker. Toplu alımda tek tek alıma göre daha avantajlı fiyat sunan firmalar, belirli hizmetleri düzenli olarak almak zorunda olan kişi ya da kuruluşlara cazip fiyat avantajı sunar. Bu avantajlar müşteri sadakati sağlar ve satışlarınızı düzenlemenizi kolaylaştırır.

Hizmet aboneliği, ürün satan e-ticaret sitelerinde de uygulanabilir. Pek çok büyük e-ticaret platformu, üyelere özel abonelikler oluşturur. Bu aboneliklerde üyelere aynı gün teslim, ücretsiz kargo ve hatta bazı dijital film ve dizi platformlarında ücretsiz üyelik gibi avantajlar sunulur. Böylece müşterilerin her türlü ihtiyacında öncelikli olarak kendilerine gelmesini sağlayan e-ticaret platformları, sundukları avantajlar karşılığında daha yüksek satış rakamlarına ulaşarak işlem hacimlerini büyütür. E-ticarette düzenli ödeme alabilmek, platformları ayakta tutan başlıca faktörler arasındadır. Ürün ve hizmet aboneliği, bu ihtiyacı karşılamanızı kolaylaştırarak sitenizin büyümesine yardımcı olur.

E-Ticarette Abonelik Sisteminin Avantajları Nelerdir?

Abonelik sistemi, e-ticaretle ilgilenen firmalara da müşterilere de çok sayıda avantaj sağlar. Bu avantajlardan en önemlileri şöyledir:

  • İndirim, sonraki satışlarda indirim kuponu, hızlı teslimat ya da ücretsiz kargo gibi avantajlar sunan abonelik uygulamaları, müşterilerin çeşitli sorunlarına çözüm getirmeleri sayesinde daha fazla müşteriye ulaşmanıza yardımcı olur.
  • Müşteriler, pek çok alışverişlerini mümkün olan en hızlı şekilde yapmayı tercih eder. Abonelik sistemi, müşterilerin hız ihtiyacını karşılar. Abonelerinize özel otomatik sipariş özelliği eklemeniz, müşterilerin düzenli satın almalarını otomatik olarak gerçekleştirmelerini sağlar. Otomatik sipariş yönetimi, müşterilerin bir süre sonra rakiplerinize kaçmasını da önleyerek iş hacminizi yükseltir.
  • Abonelik sistemi, tekrarlayan satış oranınızı artırmanıza da yardımcı olur. Müşteriler, sizden yaptıkları satın almalardan memnun kalsalar da sonraki ihtiyaçlarında farklı sebepler yüzünden rakiplerinizi tercih edebilir. Abonelik sistemiyle bu riski ortadan kaldırabilir, ürün ve hizmetlerinizden memnun olan müşterilerin tüm ihtiyaçlarını sitenizden almasını sağlayabilirsiniz.
  • Ürün bazlı abonelik sistemi sayesinde, koleksiyonunuzda bulunan belirli ürün gamlarının satışını artırabilirsiniz. Böylece promosyonlar ve kampanyalar düzenleyebilir, tedarikçilerle daha avantajlı anlaşmalar yapabilir, kârınızı yükseltebilirsiniz.
  • Düzenli ve sadık müşterilere sahip olmak, gelecek dönemler için strateji belirlemenizi kolaylaştırır. Abonelik uygulamasıyla sabit ve düzenli bir gelir elde edebilir, bu sayede bütçenizi daha kolay planlayabilir ve işletmenizin geleceği için daha etkili stratejiler oluşturabilirsiniz.
  • Abonelik sistemi, müşteri yönetimi konusunda da size avantaj sağlar. Abone olan müşteriler, kendilerini özel hissederek e-ticaret sitenize karşı duygusal bir bağ geliştirebilir. Satın alma alışkanlığına dönüşen bu bağ, müşterilerin sitenizde daha fazla vakit geçirmesini sağlayarak asıl ihtiyaçları dışındaki ürün ve hizmetlerden de satın alma ihtimalini yükseltir.
  • Abonelik, e-ticaret sitelerine prestij kazandıran bir yöntemdir. Sadık müşterilerinize sunacağınız özel avantajlar, diğer müşteri adaylarının firmanıza duyacağı saygıyı ve güveni artırır. Bu durum da e-ticaret sitenizin daha prestijli bir kurumsal kimlik oluşturmasına yardımcı olur.

Abonelik Sistemi Nasıl Uygulanır?

E-ticaret sitelerinde abonelik sistemini uygulamak için sitenizin bu yöntemi destekleyen bir altyapıya sahip olması gerekir. Abonelik Modülü olmayan ya da kurmanıza izin vermeyen bir altyapı kullanıyorsanız, sistemden faydalanmanız çeşitli riskler doğurabilir. Abonelik modülüne sahip olan platformları tercih etmeniz, optimize edilmiş hazır sistemlerden faydalanmanıza da olanak tanır. Bu sebeple, abonelik uygulamasına başlamadan önce yapmanız gereken ilk şey, sitenizi e-ticaret alanında uzmanlaşmış ve abonelik modülü sahibi bir firma aracılığıyla kurmaktır.

Abonelik modülünü sitenize yükledikten sonra, aboneliğin koşullarını ve kazanımlarını belirlemeniz ve modül üzerinden otomatize etmeniz gerekir. Müşteriler, aboneliklerini istedikleri anda başlatabilmeli ve aboneliğin getireceği avantajlarından hemen faydalanabilmelidir. Bu adımlarda yaşanabilecek aksilik ve gecikmeler, müşterilerin abone olma ve aboneliği sürdürme konusundaki kararlarını değiştirmelerine yol açabilir.Bu sebeple, abonelik için uygulayabileceğiniz dijital otomasyon teknolojilerinden yararlanmanız gerekir.

Abonelik sistemi uygulanırken dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta, müşteriye ödeme kolaylığı sunmasıdır. Abonelik karşılığında müşteriler belli bir ücret ödüyorsa ya da aboneler belirli aralıklarla tekrarlayan siparişler vermişse, bu işlemlerin ödemeleri mümkün olan en kolay şekilde alınmalıdır. Müşterilere otomatik ödeme talimatı verme seçeneği sunabilirsiniz. Böylece ödemelerinizi her seferinde müşteri onayına gerek kalmaksızın otomatik olarak alabilir, ödeme aksaklıklarından doğabilecek müşteri kayıplarını engelleyebilirsiniz.

E-ticaret sitenizin güçlü bir performans sergilemesi de abonelik sisteminin sürekliliği açısından büyük önem taşır. Kullanıcı dostu, hızlı, güvenli ve güçlü bir atlyapıya sahip bir e-ticaret sitesi oluşturarak abonelerinize maksimum kalitede bir kullanıcı deneyimi sunabilirsiniz. Maksimum kalitede bir e-ticaret sitesi oluşturmak için ise T-Soft’un size özel çözümlerine hemen göz atabilirsiniz.

Eklenme Tarihi: - Güncellenme Tarihi:

Öne Çıkan Makaleler