E-Ticarette Dropshipping Modelinin Geleceği: Nelere Dikkat Etmelisiniz?
Size nasıl yardımcı olabiliriz?
Ana Sayfa > E-Ticaret Blog > E-Ticarette Dropshipping Modelinin Geleceği: Nelere Dikkat Etmelisiniz?
E-Ticarette Dropshipping Modelinin Geleceği: Nelere Dikkat Etmelisiniz?
E-Ticarette Dropshipping Modelinin Geleceği: Nelere Dikkat Etmelisiniz?

İçindekiler

 

E-Ticarette Dropshipping Modelinin Geleceği: Nelere Dikkat Etmelisiniz?

İnternet üzerinden gelir elde etmek ve özellikle de e-ticarete başlamak üzerine araştırmalar yapan biriyseniz dropshipping sizin için yabancı bir kavram olmayacaktır. Geçmişte, henüz dropshipping olarak adlandırılmasa da benzer şekilde çalışan perakende satış modelleriyle karşılaşmanız mümkündür. Yaklaşık 10 yıl önce ise e-ticaret dünyası dropshipping modeliyle tanıştı. Stoksuz bir şekilde işleyen bu satış modeli geçtiğimiz birkaç yılda son derece popüler hale geldi ve e-ticaret sektöründe şansını denemek isteyen herkes bir şekilde stoksuz satış modelini denemeye yöneldi.

Başlangıç maliyetlerinin neredeyse olmadığı, dünyanın herhangi bir noktasında internet bağlantısı ve bir bilgisayar ile adım atılabilmesi gibi avantajları da dropshipping modelinin yıldızının parlamasına neden oldu. Sosyal medya ve influencerların etkilisiyle birlikte dropshipping olan ilgi de çığ gibi büyüdü. Tüm bunlar bir kaç yıl önce yaşanırken 2025 yılına geldiğimizde ise dropshipping ile e-ticarete adım atmak isteyenlerin aklında “Acaba geç mi kaldım?”, “Dropshipping ile gelir elde etmek artık mümkün değil mi?” gibi çeşitli sorular oluşmaya başladı. Gelin, dropshipping modeli hakkında merak edilenlere ve dropshipping’in geleceğine dair sorularınıza beraber yanıt bulalım.

2025 Yılında Dropshipping’e Başlamak Mantıklı mı?

E-ticaretin her geçen gün toplam satışlardaki payı artmaya devam ediyor. Diğer bir bakışla her gün çok daha fazla kişi internet üzerinden alışverişi fiziksel alışverişe tercih ediyor. E-ticaretin bu yükselişi bugün kimse için şaşırtıcı bir sonuç değildir. Diğer taraftan dropshipping modeliyle ile ilgili oldukça farklı düşüncelerle karşılaşabilirsiniz. Önceki yıllarda dropshipping’e olan yoğun ilgi sonucu çok fazla kişinin bu modelle e-ticaret yapması sonucu artan rekabetle birlikte gelir elde etmenin oldukça zor olduğu görüşü oldukça yaygındır. Bu bir bakıma doğru olsa da asıl yanılgıya düşülen nokta 2025’te dropshipping yapmanın anlamsız olduğudur.

Dropshipping geleceği olan bir iş modeli olmayı sürdürüyor. Dropshipping’in hâlâ geçerli bir e-ticaret modeli olduğu fikrini desteklemek için gerçekleştirilen çeşitli araştırmalardan ve öngörülerden destek alabilirsiniz. Oberlo’ya göre 2023 yılında 284.55 milyar dolar olan dropshipping market büyüklüğünün 2026 yılında 537.81 milyar dolar seviyesine ulaşacağı tahmin ediliyor. Üstelik her yıl daha da büyümesi beklenen dropshipping pazarının 2033 yılında 2,241.76 milyar dolar seviyesine çıkması öngörülüyor. Benzer bir çalışma gerçekleştiren Grand View Research’de bu öngörüleri destekler nitelikte bir sonuca ulaşarak 2025’ten 2030’a kadar %22 oranında yıllık bileşik büyüme ile küresel dropshipping pazarının 1.253,79 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Dropshipping pazarının her geçen yıl büyüme kaydetmeye devam edeceği ve şu anda çevrimiçi perakendecilerinin %27’sinin dropshipping modelini benimsediği göz önünde bulundurulduğunda 2025 yılında dropshipping’e başlamanın mantıklı bir tercih olduğu söylenebilir. 

Dropshipping’in Avantajları Nelerdir?

Dropshipping modeline yönelik sosyal medya ve çeşitli platformlarda influencerlar tarafından hazırlanan içerikler birçok kişinin bu alana yönelmesinde oldukça etkili oldu. Ancak dropshipping’in benimsenmesinin temel nedeni düşük başlangıç maliyetleri başta olmak üzere sunduğu avantajlardır. Dropshipping modelinin başlıca avantajları şunlardır: 

  • Düşük başlangıç maliyetleri ile dropshipping yapmaya başlayabilirsiniz. Satış öncesinde ürün stoğu oluşturmanız gerekmez. 
  • Tamamen stoksuz olarak gerçekleşmesi sizi birçok olası riske karşı koruyacaktır. Geleneksel e-ticarette ürünlerin deponuzda kalmasıyla birlikte hem envantere yaptığınız yatırım hem de artan depolama maliyetleri yüksek risk oluştururken dropshipping’de bu riskler bulunmaz.
  • Geleneksel e-ticaretin sahip olduğu depolama, lojistik, envanter yönetimi gibi iş süreçleri dropshipping modelinde bulunmaz. Odaklanmanız gereken temel nokta pazarlamadır.
  • Satışı gerçekleştireceğiniz ürünler konusunda oldukça fazla seçeneğe sahip olursunuz. Üstelik farklı ülkelerden tedarikçilerle çalışabiliyor olmanız da seçenekleriniz arttıracaktır.
  • Ölçeklenebilirlik dropshipping’in en avantajlı yönlerinden biridir. Ürünlerinize olan talebin arttığı dönemlerde daha fazla ürün tedariği sağlayabilirsiniz. Dilerseniz aynı anda birden fazla tedarikçi ile çalışmayı seçerek ürün tedariğini arttırabilir ve hızlandırabilirsiniz.
  • Lokasyon bağımsız olarak dropshipping yapabilirsiniz. Nerede olursanız olun internet üzerinden uluslararası e-ticaret gerçekleştirebilirsiniz.

Dropshipping Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Dropshipping’e başlamak her ne kadar kolay ve düşük maliyetli olsa da başarı elde etmenin giderek zorlaştığını da göz önünde bulundurmalısınız. Rekabetin yüksek olduğu e-ticaret dünyasına dropshipping ile adım atmadan önce bilmeniz gereken gerekenler şunlardır:

Doğru Niş Seçimi Son Derece Önemli

Dropshipping’de başarılı olabilmek için en önemli nokta doğru niş seçimidir. Rekabetin az olduğu kategorileri tespit ederek başarı şansınızı arttırabilirsiniz. İşe başlamadan önce niş seçimine karar verirken pazar araştırması yapmayı ihmal etmemelisiniz. Satış yapmayı hedeflediğiniz pazardaki rakiplerinizi analiz etmelisiniz. Aynı zamanda hedef kitlenizi belirleyerek seçmiş olduğunuz ürünlere yönelik talebi de kontrol etmelisiniz. Seçtiğiniz nişte rekabetin olmaması, hedef pazarınızda seçtiğiniz kategoriye ve ürünlere talebin olmadığı gibi farklı anlamlara da gelebilir.

Kısa Sürede Zenginleşme Düşüncesine Kapılmayın

Dropshipping’e başlarken kendinize yapabileceğiniz en büyük kötülük kısa sürede yüksek satış ve kâr olanlarına ulaşmayı düşünmektir. E-ticaret ve dropshipping ile kazanç elde etmek mümkün olsa da bunun için yoğun emek harcamanız gerektiğinin farkında olmalısınız. Dropshipping, geleneksel e-ticarete kıyasla birçok süreçten arındırılmış nispeten daha kolay bir iş modeli olsa da özellikle ilk aşamada kazanç el etmeniz zor olabilir. Aynı zamanda geleneksel e-ticarete göre kâr oranlarının daha düşük olabileceğini de göz önünde bulundurmalısınız.

Tedarikçi Seçimine Özen Gösterin

Stoksuz e-ticaret fikri avantajlı bir iş modeli olsa da tamamen tedarikçilere bağlı olmak zaman zaman olumsuzluk durumlara yol açabilir. Bu nedenle de tedarikçi seçiminde özenli davranmalısınız. Çoğu zaman ürünleri fiziksel olarak temin etmeniz mümkün olmaz. Satış öncesinde numune elde etseniz bile tedarikçinin sonraki siparişlerde aynı kaliteyi devam ettireceğinin garantisi yoktur. Güvenilir bir tedarikçi bulmak için gönderim ve iade politikaları, tedarikçi ve ürünleri hakkındaki müşteri yorumları gibi değerlendirmeniz gereken noktalar bulunur. Tedarikçi kaynakları sorunlardan minimum düzeyde etkilenmek için birden fazla tedarikçiyle de çalışmayı değerlendirebilirsiniz.

Müşteri ile İletişimi Ön Planda Tutun

Dropshipping yaparken asıl göreviniz müşteri ve tedarikçi arasında iletişim kurmaktır. Üretim, depolama, lojistik gibi süreçlerin yer almaması sayesinde pazarlama ve müşteri iletişimine ağırlık verebilirsiniz. Müşterilerinize kaliteli müşteri desteği sunarak rakipleriniz arasından kolaylıkla sıyrılabilirsiniz. Tedarikçi kaynaklı hatalarla karşılaşma ihtimaliniz oldukça yüksektir. Müşterileriniz sizinle iletişime geçtiğinde tedarikçi hatalarını üstlenmeye hazır olmalı ve müşteri memnuniyeti sağlayacak çözümler üretmelisiniz.

Yasal Düzenlemeleri Göz Ardı Etmeyin

E-ticarette dropshipping ile Türkiye’de yaşarken Çin’deki tedarikçilerle çalışarak Amerika’daki müşterilerinize satış yapabilirsiniz. İşte tam da bu nedenle farklı ülkelere ait vergiler, gümrük düzenlemeleri ve diğer yasal sorumluluklarla karşı karşıya kalabilirsiniz. Dropshipping’e başlamadan önce tüm yasal sorumluluklarınızı öğrenmeli ve eksik bir şekilde yerine getirmelisiniz. Tedarikçi ve hedef pazar seçiminde çeşitli vergi ve gümrük avantajlarını değerlendirerek karar vermeniz çok daha kârlı bir kurmanıza yardımcı olabilir.

2025 Dropshipping Trendleri

Dünyada trendler her geçen gün büyük bir hızla değişiyor. Her yıl farklı kategoriler ön plana çıksa da özellikle sosyal medya sayesinde viral hale gelen ürün ve kategoriler de trendlerin belirlenmesinde etkilidir. Bir anda milyonlarca satılır hale gelen ürünler, birkaç hafta sonra yerini bir başkasına bırakıyor. Geleneksel e-ticarette bu trendleri takip etmek maliyetli ve riskli olabilir. Ancak dropshipping değişen trendlerden faydalanmak için son derece uygun bir iş modelidir. Hemen bir tedarikçi bularak ürün satışına başlayabilir, trendler değiştiğinde ise kolaylıkla bir diğerine geçiş yapabilirsiniz. 2025 dropshipping trendleri arasında yer alan niş kategoriler ise sizin için iyi bir başlangıç noktası olabilir.

  • Ev dekorasyon ve mutfak ürünleri; halı ve kilim, duvar kağıdı, tablo ve çerçeve, mutfak eşyaları
  • Ofis ve kırtasiye ürünleri; kalem çeşitleri, planlayıcılar, ajanda, defterler, boyalar
  • Bebek ürünleri; bebek arabası, biberon, araç koltukları, bebek battaniyesi, bebek bezi
  • Kişisel bakım ürünleri; krem çeşitleri, makyaj malzemeleri, erkek bakım ürünleri, parfüm
  • Moda ürünleri; çanta, tişört, gömlek, ceket, ayakkabı, mayo, iç giyim, şapka
  • Evcil hayvan ürünleri; oyuncaklar, seyahat aksesuarları
  • Spor ve fitness ürünleri; koşu bandı, yoga matı, egzersiz aletleri
  • Outdoor ürünleri; kamp çadırı, uyku tulumu, termos, çanta
  • Elektronik ürünler; akıllı saat, kablosuz kulaklık, şarj aletleri ve kablolar, küçük ev aletleri
  • Çevre dostu sürdürülebilir ürünler; doğada çözünen ürünler, tekrar kullanılabilir alışveriş çantaları, güneş enerjili elektronik cihazlar

Dropshipping’e adım atmak için ürün ve tedarikçi seçimi kadar önemli olan bir başka konu da online mağazanızı kurmaktır. Bu aşamada teknik süreçler içerisinde kalmak ise size zaman kaybı olarak dönecektir. T-Soft e-ticaret paketleri ile online mağazanızı zahmetsiz bir şekilde kurarak dünyanın farklı noktalarında bulunan müşterilerinize satış yapmaya başlayabilirsiniz.

Eklenme Tarihi: - Güncellenme Tarihi:

Öne Çıkan Makaleler