İçindekiler
- E-ihracat Nasıl Yapılır?
- E-ihracat Nedir?
- E-ihracat Faturası Nasıl Kesilir?
- E-ihracat için Gerekli Belgeler Neler?
- E-ihracat Çözümleri Neler?
- Trendyol E-ihracat Nasıl Yapılır?
- Amazon E-ihracat Nasıl Yapılır?
E-ihracat Nasıl Yapılır?
Geleneksel ihracattan yapılış şekli ile ayrışan e-ihracat, küreselleşen dünyanın kaçınılmaz gelişiminin önemli bir elemanı. Mağaza ve dükkanlarda başarıyla satılan ürün ve hizmetlerin, kendilerini ve çevrelerini genişleterek kıtalar arası üne kavuşması şeklinde anlatılabilen bu kavramın pek çok farklı detayı bulunmakta. Okumaya devam ederek e-ihracat nasıl yapılır, ne demektir, uygulama esnasında neler gerekir ve yeni başlayanlar için önerilen e-ihracat çözümleri nelerdir, sorularının yanıtını ayrıntılı biçimde öğrenmeniz mümkün. Hazırsanız e-ihracat nedir, konusu ile yazımıza giriş yapalım!
E-ihracat Nedir?
E-ihracat konseptini anlayabilmek için öncelikle konvansiyonel ihracatın ne olduğunu bilmekte yarar var. İhracat, bir ülkenin ürettiği mal ve hizmetleri, başka bir ülkeye satma işlemi olarak basitçe anlatılabilir. Bu işlem, uluslararası ticaretin bir parçasıdır ve bir ülkenin ekonomisinde önemli bir role sahiptir. Bu kavram için, bir ülkenin ekonomisini büyütürken dış ticaret dengesi ve uluslararası ilişkileri koruması açısından da kritiktir, diyebiliriz. Bir ülke, ihraç ettiği ürünlerle döviz kazanırken ihracat yoluyla uluslararası pazarlara açılabilir ve ekonomik büyümeyi destekleyebilir. Yani ihracat aynı zamanda bir ülkenin rekabet gücünü birkaç seviye büyütür ve yerel üreticilere yeni pazarlar sağlayarak istihdamı artırır. İşte, tüm bu fırsatlara çok daha geniş bir çerçeveden kapı aralayan e-ihracat ise tüm bu süreçlerin çevrim içi kanallarla yapıldığı ticaret şekli demek olur. Aşağıda, e-ihracatın şirketler açısından avantajlarını görebilirsiniz.
- E-ihracat, şirketlere dünya çapında müşterilere ulaşma fırsatı sunar. İnternet sayesinde şirketler, ürünlerini ve hizmetlerini sınırların ötesine kolayca pazarlama fırsatı elde eder.
- Geleneksel ihracatın aksine e-ihracat işlemleri için fiziksel mağaza veya depo kurma ihtiyacı ortadan kalkar. Bu da işletme maliyetlerinde önemli ölçüde tasarruf anlamına gelir.
- E-ihracat, farklı ödeme yöntemlerini destekleyerek müşterilere esneklik sunar. Kredi kartları, dijital cüzdanlar ve diğer online ödeme yöntemleri aracılığıyla işlem yapmak müşterileri cezbeden özellikler arasında yer alır.
- İnternet tabanlı satış platformları, şirketlere müşteri davranışlarını analiz etme ve geri bildirimleri değerlendirme imkanı vadeder. Bu veriler, ürün ve hizmetlerin iyileştirilmesi ve pazarlama stratejilerinin optimize edilmesi için son derece değerli bir kaynak oluşturur.
- E-ihracat, küçük ve orta ölçekli işletmelerin uluslararası pazarda büyük markalarla rekabet etmelerini de sağlar. Dijital platformlar aracılığıyla küresel bir varlık oluşturmak, işletmelerin marka bilinirliğini artırır ve rekabet avantajı sağlar.
- İnternet, günün her saatinde aktif olan bir pazar yeridir. Bu sayede e-ihracat yapan işletmeler, müşterilere 7/24 satış yapma imkanına sahiptir; bu da sürekli bir gelir akışı sağlar.
- E-ihracat, ürünlerin fiziksel olarak gönderilmesi gerektiğinden, lojistik süreçlerin optimize edilmesi ve dünya genelinde hızlı teslimat sağlanması için çeşitli seçenekler sunar.
E-ihracat Faturası Nasıl Kesilir?
Peki, e-ihracat faturası nasıl kesilir, bir fikriniz var mı? Cevabınız hayırsa sizin için sıraladığınız başlıkları okuyarak konu hakkında bilgi edinebilirsiniz.
- Fatura Bilgileri: İlk adım faturanın temel bilgilerini hazırlamaktır. Bu bilgiler arasında satıcı ve alıcı bilgileri, faturaya konu olan ürün veya hizmetin niteliği ve miktarı, fatura tarihi, fatura numarası, gönderim tarihi ve teslimat adresi gibi bilgiler yer alır.
- Döviz Kuru: E-ihracat faturasında genellikle döviz kurları belirtilir. Eğer işlem farklı bir para birimiyle gerçekleştiriliyorsa döviz kuru ve ödeme yöntemi de faturada mutlaka yer alır.
- Teslimat ve Ödeme Koşulları: Fatura, teslimat tarihi ve nakliye masrafları gibi ürünlerin teslimatı için belirlenen koşulları ve vade tarihi ya da ödeme şekli gibi ödeme koşullarını açıklamalıdır.
- Gümrük Bilgileri: E-ihracat faturasında gümrük işlemleri için gerekli olan bilgiler de bulunmalıdır. Bu bilgiler arasında ürünlerin tanımı, ticaret hukukunda malzeme tanımlama kodu olan HS kodu, menşe ülke bilgisi vb. yer alabilir.
- Faturanın Kesilmesi: E-ihracat faturaları genellikle elektronik ortamda kesilir. Şirketler, kendi ERP (Enterprise Resource Planning) sistemlerinden veya özel fatura kesme yazılımlarından faydalanarak bu işlemi gerçekleştirir. Eğer sizin böyle bir imkanınız yoksa sizin yerinize hizmet verecek olan altyapı şirketlerinden e-ihracat çözümleri paketi satın alarak ilerleyebilir, işinizi kolaylaştırabilirsiniz.
E-ihracat için Gerekli Belgeler Neler?
E-ihracat için gerekli belgeler arasında aşağıdakileri saymak mümkün.
- Proforma fatura
- Ticari fatura
- Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi
- Taşıma belgeleri
- Çeki listesi
- Detaylı temsil yetki belgesi
- İmza sirküleri kopyası
- Ödeme belgesi
- İhracat yapılacak ülkenin ve ürünlerin özelliklerine göre istenmesi muhtemel ek belgeler
E-ihracat Çözümleri Neler?
E-ihracat çözümleri sunan firmalar sayesinde sadece birkaç basit adımda çevrim içi ihracat yapmaya hemen başlayabilirsiniz. Bu şirketler size, e-ticaret altyapısı sağlamanın yanı sıra çeşitli pazaryerlerine entegre olmanıza ve farklı ödeme yöntemlerini bünyenize almanıza da olanak sağlıyor. Örneğin T-Soft'un müşterilerine sunduğu e-ihracat çözümleri arasında tek panelde çoklu dil modülü, para birimi modülü, bölgesel ürün ve kargo yönetimi, IP adresinden ülke tespiti, gümrük vergisi hesaplama, ülkeye özgü kampanya modülü, dinamik ve küresel GSM iletişimi en çok öne çıkanlardan. Dolayısıyla siz de bu imkanlara tek bir yerden erişim sağlamak isterseniz sizin için özel olarak düzenlenen e-ihracat paketlerimizi inceleyebilirsiniz.
Trendyol E-ihracat Nasıl Yapılır?
Trendyol e-ihracat nasıl yapılır, sorusunu yanıtlamak için öncelikle platformda satıcı olmanız gerekiyor. Trendyol pazaryeri iletişim kanalları üzerinden satıcı kaydınızı yaptığınızda sistemdeki satıcı paneli üzerindeki "Ürün Listesi" ekranında Mikro İhracata Başla butonunu göreceksiniz. Bu butona tıklayarak çevrim içi ihracatın büyülü dünyasına adım atabilirsiniz.
Amazon E-ihracat Nasıl Yapılır?
Peki, Amazon e-ihracat nasıl yapılır? İşte, cevap! Tıpkı diğer pazaryerlerinde olduğu gibi Amazon.com'a da satıcı kaydınızı tamamlamak, sürecin ilk adımı. Daha sonra ise sistem üzerinden ürün listelerinizi oluşturarak etkili ürün detay sayfaları yaratmak için gerekli olan ipuçlarını da platformda bulabilirsiniz. Sonrası, satışlara başlamak!
Tüm bunlara ek olarak geleneksel ihracat konusunda da detaylı fikir sahibi olmak isterseniz İhracat Nedir? Nasıl Yapılır? başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.